Uitverkochte workshops
Standard AHZ

Succesvolle Leadgeneratie campagne voor Standard AHZ


Uitdaging:

Standard AHZ, een indoor en outdoor specialist in de verkoop van barbecues, ovens, haarden en kachels, stond voor de uitdaging om meer mensen naar hun outdoor cooking workshops te trekken. Deze workshops, bedoeld om mensen kennis te laten maken met outdoor cooking en de nieuwste hoogwaardige barbecues, trokken niet genoeg deelnemers. Dit leidde ertoe dat de workshops vaak niet rendabel waren en soms moesten worden afgeschaft.


Oplossing:

Om deze uitdaging aan te pakken, bedachten we het aantrekkelijke concept 'Summer on Fire'. Deze kwalitatieve workshop was gericht op het gebruik van de Morso Forno buitenoven en werd aangeboden tegen een scherpe prijs. Het doel was om de workshops weer aantrekkelijk en winstgevend te maken.

1. Aantrekkelijk concept en contentcreatie

We creëerden hoogwaardige content voor de campagne, waaronder professionele foodfotografie van het menu dat tijdens de workshop zou worden bereid, evenals video's van de chef-kok die de gerechten bereidde. Deze visuele content werd gebruikt om de aantrekkelijkheid van de workshops te vergroten en de aandacht van potentiële deelnemers te trekken.

2. Leadgeneratie via Meta campagnes

We lanceerden een gerichte leadgen campagne op Meta (Facebook en Instagram) die gekoppeld was aan een opt-in landingspagina. Op deze landingspagina konden geïnteresseerden het menu en een voucher downloaden en zich inschrijven voor de workshop. Deze pagina was ontworpen om conversies te maximaliseren en de inschrijvingen voor de workshops te verhogen.

3. Email Follow-up

Naast de Meta campagne volgden we de leads op via een geautomatiseerde emailcampagne. De emails bevatten aantrekkelijke beelden van de foodfotografie en video's van de chef-kok om de betrokkenheid te vergroten. 

Resultaat

De 'Summer on Fire' campagne was een groot succes.

Meer dan 130 mensen namen deel aan vijf workshops, waardoor de campagnekosten en onkosten ruimschoots werden terugbetaald. Bovendien werden er vijf Morso Forno toestellen verkocht tijdens de workshops, wat een extra boost gaf aan de verkoop.

Door een aantrekkelijk workshopconcept te ontwikkelen en gebruik te maken van hoogwaardige visuele content en gerichte leadgeneratiecampagnes, hebben we Standard AHZ geholpen hun outdoor cooking workshops weer rendabel en succesvol te maken. Deze case illustreert het belang van creatieve marketingconcepten en doeltreffende follow-upstrategieën voor het verhogen van de betrokkenheid en conversie.